In het kader van 10 jaar Palmslag, leek het ons leuk om terug te kijken naar het begin. In 2006 ontwierp Jesse Schaap het logo van Uitgeverij Palmslag. Nu, tien jaar later, is hij inmiddels grafisch ontwerper in Groningen. Palmslag stelde hem enkele vragen over grafisch ontwerpen en het mooie logo van Palmslag.
Tien jaar geleden alweer heb je in opdracht van uitgever Maurice van Dijk het logo van Uitgeverij Palmslag ontworpen. Hoe ben je tot dat ontwerp gekomen en wat is het achterliggende concept dat je hebt meegenomen in je ideeën over dit logo?
Tien jaar geleden werd ik als het jongere broertje van Jord (een studievriend van Maurice) gevraagd als grafisch ontwerper. Hoe het eerste gesprek verliep kan ik me niet meer goed herinneren. Wat ik nog wel goed weet, is dat ik me erg trots voelde en dat ik dacht dat mijn logo misschien wel ergens op een boek zou komen. Niet wetend dat het niet bij één boek zou blijven, maar dat het tien jaar later op tientallen boeken prijkt! Die trots is er trouwens nog steeds, bij elke uiting opnieuw. Als je ‘hem’ zomaar in de boekwinkel of op het internet tegenkomt, blijft dat een goed gevoel houden.
Lees hier de rest van het interview!