Wat maakt dat het ene project wel lukt en het andere niet? De mate waarin je erin slaagt anderen te betrekken bij het realiseren van je idee, is een belangrijke factor voor succes. Daarbij gaat het steeds minder om informeren en overtuigen, en steeds meer over het creëren van echte betrokkenheid. Maar hoe doe je dat? Dat legt auteur Hetty ten Holt haarfijn uit in haar boek Gastvrij Organiseren, dat afgelopen januari bij Uitgeverij Palmslag verscheen. Hetty ten Holt gaat in het verlengde van haar boek een ‘challenge’ aan, waarin ze anderen uitnodigt om 21 dagen te ervaren hoe het is om gastvrij te leven en te werken.
In Hetty’s Challenge krijg je elke dag een reminder met een korte aanwijzing voor die dag. De eerste week staat in het teken van jou als Gastvrouw (m/v), in de tweede keer staat je relatie met je omgeving centraal en de derde week draait om de ideeën die je in de wereld wilt zetten. Uitgeverij Palmslag heeft Hetty gevraagd om een column te schrijven over het ontstaan van het boek Gastvrij Organiseren en de ‘challenge’.
“Als kind wist ik precies wat ik wilde worden als ik later groot was: brandweer, ambulancebestuurder en schrijver. De eerste twee beroepen trokken mij aan omdat je met sirene en zwaailicht mag rijden en door rode stoplichten, zonder je aan de maximum snelheid te hoeven houden. Schrijver wilde ik worden omdat ik gewoon hield van schrijven. Mijn grote voorbeeld was Annie M.G. Schmidt (of ‘Annie de Smid’ zoals ik haar als kind noemde). Ik schreef versjes en verhaaltjes net als zij. En later als ik groot was, wilde ik boeken schrijven…”
Lees hier de hele column van Hetty.